På den här sidan finns information om hur du kan söka information och kontaktuppgifter till dina kollegor i Office 365 och hur du uppdaterar dina egna uppgifter. För att för en överblick och hitta namn på avdelningar och enheter kan du titta på Organisationsschema och organisationsbeskrivningar
Du ansvarar själv för att uppgifterna om dig stämmer.
Sök kollega - så här gör du
Gå till office.com
Skriv namnet på den du söker i sökrutan. Förutom namn så kan du även söka på avdelning/enhetsnamn, ort, tjänst, telefonnummer, projekt/ansvar, färdigheter, utbildning och intressen. Direkt under sökrutan kommer det upp förslag på träffar.
Om du trycker Enter när du skrivit in ditt önskade sökord så visas sökresultatet på en egen sida med flikar. Om du trycker på fliken Personer så får du upp samtliga personer som finns med i sökresultatet, dvs har sökordet i sin profil. På så sätt kan man t.ex. se vilka som jobbar på en viss enhet och vilka ansvarsområden de har (förutsatt att individerna uppdaterat sin profil). Om du inte får träff, kolla att du stavat rätt eller testa med en annan variant på sökordet.
Förutom personer så får du under Filer upp dokument (som du har behörighet till) som innehåller ordet du söker på.
Klicka på personen som du vill veta mer om.
Under Översikt ser du bl.a. grundläggande kontaktinformation, vem personen har som närmsta chef och vem personen samarbetar med. Alla uppgifter syns inte automatiskt, om du vill se mer uppgifter trycker du på Visa mer kontaktinformation.
Under Kontakt finner du utökad kontaktinformation.
Under Organisation finner du bl.a. information om var i organisation personen jobbar, vem den har som chef och vilka medarbetare som en viss chef har. Du kan klicka på andra personer i organisationsträdet eller personer som personen samarbetar med för att få fram information om dessa personer.
Under Filer ser du de senaste dokument som personen har skapat (som du har behörighet till).
Under E-post ser du de senaste mailen du har fått från personen.
Ändra din egen kontaktinformation - så här gör du
Gå till office.com
Klicka på ditt foto uppe i högra hörnet och klicka sedan på Min Office-profil.
Klicka på kameran vid ditt fotografi för att uppdatera ditt foto. Vill du ha hjälp att ta en ny bild beställer du det genom att fylla i formulär till Kontorsservice https://kompassen.redcross.se/hc/sv/requests/new
Vill du uppdatera din information klickar du på Uppdatera profil.
Följande uppgifter kan du uppdatera själv:
- Födelsedag
- Hemtelefon
- Information om dig själv
- Projekt (Här skriver du in vilka ansvarsområden du har samt vilka projekt du deltar i, lägg in varje post separat snarare än som löptext)
- Färdigheter & kunskaper
- Skolor och utbildning
- Intressen och hobby
För att uppdatera nedanstående fält behöver din chef anmäla Användare - Förändring av tjänst via https://navet.redcross.se/
- Namn
- Befattning (den roll enligt Röda Korsets tjänstestruktur som du är anställd på enligt överenskommelse med din chef – denna kommer uppdateras automatiskt i slutet av mars 2020)
- Avdelning/enhet
- Ort/kontor
- Telefonnummer
Kontakta inte receptionen/teledesk för ändringar gällande namn, telefonnummer, mail, titel, avdelning/enhet, kontor/ort eftersom dessa uppgifter uppdateras automatiskt i Telia Touchpoint enligt instruktionen ovan.
Uppdaterad .