Svenska Röda Korset har förnyat ett ramavtal med Swedbank som börjar gälla från och med 2020-01-01. Detta avtalet kommer uppdateras med ändringar som börjar gälla den 2022-01-01. Läs gärna Kundbrev - Nytt företagspaket för föreningar från 2022. Avtalet ger kretsarna möjlighet att få ett paket av bastjänster och vissa tilläggstjänster till förmånliga villkor.
Ta del av erbjudandet
Har du aktiverat till rödakorskonto kan du ta del av pris och villkor direkt genom att klicka på Swedbank Erbjudande till Röda Korset. OBS: Erbjudandet är under uppdatering. Nya priser kommer inom kort.
Alla som har ett uppdrag och en mejl-adress i Redy kan aktivera sitt rödakorskonto. Har du ännu inte aktiverat ditt rödakorskonto kan du läsa mer om hur rödakorskontot fungerar.
Du kan också kontakta Infoservice, i första hand via mejl info@redcross.se eller via telefon 0771–19 95 00
Swedbank och Sparbankerna har stor geografisk spridning med kontor på många platser i landet, och är den bank som de flesta kretsar redan har en relation med. Vi tror att detta avtal väl motsvarar grundbehovet för många kretsar.
Pluspaketet består av:
- Bankkonto - transaktionskonto för in- och utbetalningar
- Bankgironummer – styr betalningen direkt till föreningens konto
- Bankkort Business – ersätter föreningens handkassa
- Placeringskonto - för överskottsmedel
- Internetbanken för Företag med betalningar - för betalningar, överföringar och överblick över ekonomin
- Appen för företag – föreningen ekonomi på fickan
- Kundcenter Företag 0771-33 44 33 – Personlig service dygnet runt
- Visa Business Card - företagskort
De valfria tilläggstjänsterna som kretsen kan få till reducerat pris avser:
- Inlösen av kontokort och betalterminaler - för både insamling och försäljning (se nedan)
- E-bokföring - ett smidigt sätt att sköta bokföringen via Internetbanken Företag
- Swish för företag
För ytterligare tjänst (betalterminal) via Swedbank klicka här
E-bokföring
E-bokföring är ett bokföringsprogram på Internet, det innebär att du installerar ingenting på din dator utan har access till din bokföring på nätet från vilken dator du vill. Det innebär också att backuper samt uppdateringar av programmet sköts centralt ifrån.
Det unika med tjänsten är att bokföringen får sin information från ditt bankkonto och din Internetbank. Du slipper dubbelarbete genom att först lägga upp räkningar i banken och sedan bokföra. Med e-bokföring räcker det att du sköter dina in- och utbetalningar precis som vanligt, sedan återspeglas detta i din bokföring.
Det som kommer att återspeglas i din bokföring är:
• transaktionslistan
• kommande betalningar
• utförda betalningar
Som användare av e-bokföring ingår alltid support, uppdateringar och central backup. Tjänsten har inga bindningstider eller uppsägningstider. Supporten når du via telefon, mejl eller chatt.
Utöver en timmes kostnadsfri individuell utbildning och rådgivning per telefon för nyanslutna användare finns det även möjlighet till grupputbildning och/eller ca tre timmars introduktion mot betalning. Den support som ingår omfattar enklare bokföringsfrågor kring e-bokföringstjänsten, Internetbanken samt information och support beträffande övriga banktjänster.
Mer information om e-bokföring
Om er krets är intresserad av att ansluta er till detta ramavtal, kontakta ditt närmaste Swedbank- eller Sparbankskontor så hjälper de er. (Sparbankernas priser kan avvika).
Uppdaterad .